Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Se vores "cookiepolitik".

Støtte- og kontaktpersonsordningen er et tilbud til dig, der lever isoleret, og ønsker at have kontakt til andre og en at tale med.
Støtte- og kontaktpersonsordningen

Læs om støtte- og kontaktpersonsordningen

Hvad er støtte og kontaktpersonsordningen?

Støtte- og kontaktpersonsordningen er et opsøgende tilbud til dig, der har en sindslidelse, et misbrug, lever isoleret eller på anden vis har det vanskeligt i
hverdagen.

Ordningen er et tilbud, hvor du uforpligtende og anonymt kan henvende dig.

Formålet med ordningen er blandt andet:

  • At styrke dine muligheder for at opnå og bevare kontakten til omverdenen
  • At støtte dig, så du kan deltage i kommunens andre tilbud
  • At støtte dig i at opnå en øget livskvalitet

Hvem får støtte- og kontaktperson?

Du kan blive en del af støtte- og kontaktpersonsordningen, hvis du:

  • er socialt udsat
  • er meget isoleret
  • har en sindslidelse, et alkohol- og/eller stofmisbrug eller har andre vanskeligheder i hverdagen

Sådan henvender du dig til støtte- og kontaktpersonsordningen

Alle kan henvende sig direkte til støtte- og kontaktpersonerne, og tilbuddet kræver ingen visitation.

Henvendelser til støtte- og kontaktpersonerne kan komme fra familie, bekendte, naboer, boligforeninger, egen læge, politi, sagsbehandler eller andre.

Hvis du henvender dig på andres vegne, behøver du ikke at blive involveret mere i sagen.

Du har som udgangspunkt ret til at være anonym, og medarbejderne har tavshedspligt.

Du kan henvende dig til:

Marie Thomsen
Telefon: 22 95 32 43
E-mail: marie.thomsen@99454545.dk

Lone Kjærlund
Telefon: 41 32 92 94
E-mail: lone.irene.kjaerlund@99454545.dk

Ved nye henvendelser reagerer vi indenfor 3 hverdage.

Tilbuddets indhold

Kontakten kan foregå i dit eget hjem, på værestederne eller andre steder, hvor du opholder dig og føler dig tryg. Alternativt kan kontakten ske pr. telefon.

Når kontakten er etableret, forsøger støtte- og kontaktpersonen i samarbejde med dig at iværksætte den støtte, som du har behov for. Sammen planlægger vi tidspunkter og indhold – alt efter dine ønsker og behov.

Støtten kan eksempelvis være: 

  • At styrke dine mulighed for at opnå og bevare kontakt til omverden.
  • At tilbyde hjælp, der understøtter og styrker muligheden for, at du kan leve et liv på dine egne præmisser - med større personlig og social mestring.
  • Via omsorg at minimere effekten af de belastende livsvilkår, der følger med, når man har en svær sindslidelse, et misbrug eller andre sociale problemer.
  • At tilbyde hjælp til at kontakte offentlige myndigheder.
  • Ledsagelse til sociale myndigheder, lægebesøg mv.
  • Støtte og motivation til eventuel behandling.
  • Støtte og hjælp til, at du bliver i stand til at benytte samfundets øvrige muligheder og allerede etablerede tilbud.

Støtten ydes fortrinsvis på hverdage imellem kl. 8.00–17.00.

Du kan finde flere informationer i (nyt vindue): 

Opdateret 3. oktober 2017
Ansvarlig redaktør: Ulla Søborg