Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Se vores "cookiepolitik".

Her kan du læse om andre typer af klager over sundhedsvæsenet

Du kan altid få vejledning om dine rettigheder og klagemuligheder ved at henvende dig hos en patientvejleder på patientkontoret i din region.

Hvis du er utilfreds med behandlingen eller regningen hos din privatpraktiserende tandlæge, kan du klage til det regionale tandlægenævn. Du kan også søge erstatning, hvis du bliver udsat for en skade i forbindelse med en behandling hos din privatpraktiserende tandlæge.

Du kan læse mere på Tandklage.dk

Klager over regionens eller kommunens serviceniveau, fx personalets opførsel, arbejdets tilrettelæggelse, lokaleforhold, mad og rengøring, skal rettes til pågældende region eller kommune. Hos en patientvejleder på dit regionale patientkontor kan du få oplyst, hvor du skal sende din serviceklage hen.

Hvis du er utilfreds med en autoriseret psykologs faglige arbejde uden for sundhedsvæsenet, kan du kontakte Psykolognævnet. Det kan fx være om en psykologs børnesagkyndige undersøgelse til brug i en samværssag.

Du kan læse mere på:

Du skal være opmærksom på, at en klage ikke kan udløse en erstatning. Er du kommet til skade i forbindelse med en behandling eller en undersøgelse, og ønsker du at søge om erstatning, skal du henvende dig til Patienterstatningen.

Læs mere om erstatning:

Kontakt

Borger.dk logo 
Tlf.: 1881 eller 7010 1881

Mandag til torsdag 8:00-22:00
Fredag 8:00-18:00

Opdateret 10. august 2017
Skrevet af redaktionen på sundhed.dk
Ansvarlig redaktør: Borger.dk