Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Se vores "cookiepolitik".

Offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, medmindre du er blevet fritaget

Digital post for 15-årige og deres forældre

Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse (Digital Post)

Som forælder til en 15-årig kan du hjælpe med at komme i gang med Digital Post

Digital Post er navnet på den offentlige digitale postløsning, som gør det muligt for myndigheder (fx kommunen eller sygehuset) at sende dig post sikkert og digitalt til din helt egen digitale postkasse. 

Det er ved lov blevet bestemt, at alle borgere, der er fyldt 15 år og har fast bopæl i Danmark samt et CPR-nummer, skal have en digital postkasse, så de kan modtage post fra offentlige myndigheder digitalt.

Borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.

Du kan læse din digitale post ved at logge ind på din digitale postkasse på borger.dk eller på e-boks.dk – alt efter hvad du foretrækker.

Du skal bruge dit NemID, når du logger ind. 

  • For at læse din digitale post på borger.dk, skal du enten klikke på ’Digital Post’-ikonet eller gå direkte til log-ind via www.post.borger.dk. 
  • For at læse din digitale post på e-Boks.dk, skal du gå til siden www.e-Boks.dk og her klikke på 'Log på privat'. 

Læs mere om NemID

For at kunne læse din digitale post via Digital Post på borger.dk, skal din browser være sat op til at acceptere cookies fra e-Boks.

To read more about Digital Post, please visit lifeindenmark.

You can also contact your local citizen service centre -borgerservice- to get help using Digital Post or to become exempt from receiving Digital Post.

Send sikker mail fra Digital Post eller e-Boks

Du kan nemt – og sikkert – skrive til Brønderslev Kommune via Digital Post på borger.dk eller via din e-Boks. Du skal blot logge på med NemID og vælge, at du vil sende digital post til Brønderslev Kommune.

Hvis jeg er fritaget, hvad så?

Hvis du som borger er fritaget for Digital Post og ønsker at kontakte kommunen med personlige eller fortrolige oplysninger, skal enten putte brevet i kommunens postkasse på Rådhuset i Brønderslev eller Dronninglund.

Du kan også sende brevet med PostNord til Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads 1, 9700 Brønderslev. Sender du et almindeligt brev, skal du være opmærksom på, at det kan være op til 5 dage undervejs.

Obligatorisk Selvbetjening - Tilmeld Digital Post

Digital Post vejledning

Du kan nemt og sikkert skrive til Brønderslev Kommune via Digital Post på borger.dk

Opdateret 11. maj 2021
Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen og Brønderslev Kommune