Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Se vores "cookiepolitik".

Ny borgerrådgiver til Brønderslev Kommune

Det bliver Jane Jakobsen, der er uddannet socialrådgiver, som skal være borgerrådgiver i Brønderslev Kommune, hvor hun vil være fast 2 dage om ugen. Kommunen ’deler’ borgerrådgiveren med Jammerbugt Kommune

Det er en speciel ansættelse, da borgerrådgiveren er ansat af Byrådet for at være uafhængig af den kommunale organisation.

Hvad skal sådan en borgerrådgiver så lave? Ifølge rådgiveren selv så er det være bindeled mellem borgere og kommune:

”Jeg skal bl.a. vejlede borgerne om klagemuligheder over afgørelser, hjælpe med at forstå breve og anden kommunikation fra kommunen. Og er kommunikationen gået helt i hårdknude mellem borger og kommune, skal jeg hjælpe til med at genskabe dialogen. Og så skal jeg sørge for, at vi i kommunerne kan lære af vores fejl, men også hjælpe borgeren med en forståelse for, hvorfor kommunens afgørelse er endt, som den er.”, fortæller Jane Jakobsen, der starter 1. august.

Hun er uddannet socialrådgiver i 2009 og kommer fra en stilling i Aalborg Kommune som socialrådgiver i familiegruppen.

Kommunen vil på hjemmeside og facebook oplyse kontaktmuligheder og hvilke dage, man kan træffe borgerrådgiveren.

Kontakt

BRØNDERSLEV KOMMUNE

Tlf.: 9945 4545

Borgerservice Brønderslev
Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev

Borgerservice Dronninglund
Rådhusgade 5 
9330 Dronninglund

Opdateret 1. juli 2022