Som boligejer har du en udgift til kommunen for afhentning af affald, genbrugsplads, rottebekæmpelse - og grundskyld
Som boligejer får du 2 gange årligt en opkrævning fra kommune - din såkaldte ejendomsskattebillet. Ejendomsskat er betaling for affald, rottebekæmpelse og grundskyld.
På nedenstående selvbetjeningslinks kan du søge om lån og indefrysning, samt se din nye ejendomsvurdering (når den er klar) og læse mere om hvad der gælder for netop din ejendom.
Læs mere om ejendomsskat
Som boligejer betaler du for at få tømt affald på den ejendom, samt et bidrag til genbrugsplads
Bekæmpelse af rotte er en del af den kommunale samfundsopgave og alle betaler solidarisk til systemet via ejendomsskatten.
Du betaler skat af din ejendoms jordværdi, som er beregnet udfra skats vurdering af dit jordstykke (i ubebygget tilstand) - og udfra grundskylds promillen fastsat af kommunen (politisk).
- grundskyldspromillen i Brønderslev Kommune (nyt vindue)
Ejendomsværdiskat er en skat du betaler til staten udfra den samlede værdi af din faste ejendom med grund og bygninger. Ejendomsværdiskatten betaler du til Skat via din årsopgørelse - den opkræves altså ikke sammen med de 2 årlige ovennævnte ejendomsskattebilletter fra kommunen.
Her kan du læse mere om boligskat:
- Forstå din boligskat (nyt vindue)
- Mere om ejendomsvurdering og boligskatter (nyt vindue)
Kontakt
Rådhusgade 5
9330 Dronninglund
Mail: raadhus@99454545.dk
Skriv sikkert til os (MitID)
Skriv sikkert til os (Erhverv)
Postadresse:
Brønderslev Kommune
Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev