Skip til hoved indholdet

To-sprogsundervisning

    Hjem Demokrati Politikker, strategier og planer Strategier Strategier To-sprogsundervisning

To-sprogsundervisning

I Brønderslev Kommune indskrives nyankomne flersproget elever direkte i almenklasser på distriktsskolen. I den forbindelse har det været et ønske at kvalitetssikre et ensartet serviceniveau i forhold til dansk som andetsprogsindsatsen (DSA), på skolerne i Brønderslev Kommune.

Dansk som andetsprog er et selvstændigt fagområde, samtidig med at være en dimension i alle folkeskolens fag. Fokus rettes mod, at sprogstøtten kvalificeres. Der skabes en systematik omkring arbejdet med andetsprogstilegnelsen, således at eleverne støttes på bedst mulig måde i deres sproglige udvikling.

Strategien skal i sammenhæng med vejledningen ”vejledning til ledere og medarbejdere i forhold til modtagelse og arbejde med flersprogede elever” sætte retning for skolernes organisering og tilrettelæggelse, af undervisning i dansk som andetsprog under hensyntagen til elevens forudsætninger og potentiale, samt sikre en videreudvikling af praksis gennem andetsprogspædagogisk viden og erfaring.

Strategien er bygget op omkring lovgivningen og den nyeste forskning på området, og skal ses som et led i vores fællespædagogiske fundament, hvor vi i Brønderslev kommune har som formål at skabe positive og udviklende deltagelsesmuligheder for alle børn.

Hold dig opdateret om Brønderslev Kommune

Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev

Tlf.: 9945 4545
raadhus@99454545.dk

Skriv sikkert, hvis du deler følsomme
eller fortrolige oplysninger.

Send sikkert post (MitID)
Send sikkert post (Erhverv)

CVR nr.: 29189501

Åbningstider

Mandag - onsdag  10.00 - 14.00
Torsdag 10.00 - 16.30
Fredag 10.00 - 13.30

Kontaktcenter - Telefontider

Mandag - onsdag  8.00 - 15.00
Torsdag 8.00 - 17.00
Fredag 8.00 - 14.00

Dronninglund Rådhus

Rådhusgade 5
9330 Dronninglund

 

Åbningstider

Mandag - onsdag 8.00 - 14.00
Torsdag 8.00 - 16.30
Fredag 8.00 - 13.30
 
Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback