Se hvordan du får mest ud af den nye hjemmeside
Brønderslev Kommune har fået en mere moderne og brugervenlig hjemmeside, hvor I nemmere kan finde information om de lokale forhold i de ydelser og tilbud, vi leverer til jer.
Vi har fokus på en brugervenlig og sammenhængende brugerrejse på tværs af organisationens ydelser og tilbud, med en ensartet og genkendelig opbygning.
Hjemmesiden er desuden udviklet med fokus på webtilgængelighed, som er helt afgørende for f.eks. blinde, svagtseende, ordblinde eller personer med andre slags fysiske eller psykiske handicaps kan navigere rundt på siden.
Vi vil gerne have feedback fra dig, hvis du syntes vi kan forbedre noget på hjemmesiden.
Du kan give feedback på den pågældende side, fra området "Kontakt".
Læs om bronderslev.dk
Det er hjemmesiden formål at give borgere og virksomheder information om de lokale forhold i de ydelser og tilbud, vi leverer til dem.
Hjemmesiden er opdelt i 4 hovedindgange:
- Formål med "Borger"
Borgere i Brønderslev Kommune skal kunne finde information om de lokale forhold i de ydelser og tilbud, vi leverer til dem. - Formål med "Erhverv"
Virksomheder og leverandører i Brønderslev Kommune skal kunne finde information om de lokale forhold i de ydelser, tilbud og udbud, vi leverer og udbyder. - Formål med "Demokrati"
Brugere skal kunne deltage i den demokratiske proces og finde information om det politiske arbejde, aktuelle høringer og myndighedsafgørelser i Brønderslev Kommune. - Formål med ”Om kommunen”
Brugere skal kunne finde relevant kommunal fakta om Brønderslev Kommune.
Designkriterier for hjemmesiden:
- Brugervenlig
Vi har fokus på en brugervenlig og sammenhængende brugerrejse på tværs af organisationens ydelser og tilbud, med en ensartet og genkendelig opbygning. - Målrettet
Vi har fokus på det der er ”brønderslevsk”, men ikke nødvendigvis udtømmende detaljeret, her linker vi fx til borger.dk, sundhed.dk og virk.dk, for yderlig information. - Tydelig
Vi har fokus på forståelse frem for detaljer og er tydelig i hvad der er vigtigt at vide og gøre, med mulighed for videre handling, hvor det er muligt. - Enkel
Vi har fokus på det der er vigtigt og formidler det i et let forståeligt sprog. - Opbygget efter brugernes behov
Vi fokus på brugernes behov og kender målgruppens adfærd ved hjælp af brugerinddragelse og statistisk analyse af brugeradfærd. - Tilgængeligt for alle typer af brugere
Vi har fokus på en god brugeroplevelse fra alle devises’ og overholder lovgivningen for offentlige hjemmesider, fx GDPR- og webtilgængelighedsloven.
Hvis du gerne vil holde dig opdateret med nyt fra Brønderslev Kommune, så kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev.
Du kan tilmelde dig nyt på forskellige områder, alt efter hvad du interesserer dig fig for. Det er muligt at abonnere på generelle nyheder og dagsordener og referater.
Når der kommer nyt på de områder du abonnerer på, vil du modtage en mail, med links til nyheden.
På alle sider har du muligheder for at give os feedback.
Det er din mulighed, for at hjælpe os med at gøre hjemmesiden bedre og mere brugervenlig.
Du finder "feedback" funktionen sammen med kontaktoplysningerne, nederst på den enkelte side.
Du skal være opmærksom på, at "feedback" ikke er det samme som en henvendelse til kommunen og du får ikke svar på din feedback. Din feedback bruges udelukkende som inspiration til at forbedre hjemmesiden.
Den Digitale Hotline kan hjælpe med generel information og vejledning i brugen af selvbetjeningsløsninger.
Den Digitale Hotline har ikke adgang til din konkrete sag og kan derfor ikke foretage direkte sagsbehandling.
Tlf.: 7020 0000
Åbningstider:
Mandag - torsdag 8.00 - 20.00
Fredag 8.00 - 16.00
Søndag 16.00 - 20.00
På webtilgængelighedsområdet, er succeskriteriet for bronderslev.dk, at siden skal overholde de obligatoriske standarder for offentlige hjemmesider, herunder WCAG 2.0 level AA-kravene.
Hvis du har problemer med webtilgængelighed på bronderslev.dk, er du altid velkommen til at kontakte os.
- Læs mere om webtilgængelighed (nyt vindue)
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, som sættes på din computer, tablet eller smartphone, når du bruger hjemmesiden. En cookie indeholder ikke skadelige programmer eller virus, men information som bruges af hjemmesiden.
Hvorfor bruge cookies?
Formålet med at bruge cookies er både at sikre, at hjemmesiden fungerer som den skal, ligesom cookies gør det muligt at vise indhold på hjemmesiden, som er så relevant for dig som muligt. Cookies gør det bl.a. muligt at genkende dit udstyr, når du genbesøger hjemmesiden, og indsamle informationer om hvilke sider og funktioner, du besøger. De kan også bruges til at optimere ydeevnen i din browser og/eller netværksforbindelse.
Hvor længe opbevares cookies?
Varigheden af hvor lang tid en cookie bevares er forskellig fra cookie til cookie, da det afhænger af, hvad cookien bruges til. Du finder et overblik over varigheden på de enkelte cookies ved at klikke på ikonet i nederste venstre hjørne på din skærm.
Kan jeg selv slette cookies?
Ja, det er muligt selv at slette cookies fra en hjemmeside, du har besøgt ligesom flere browsere tillader, at du selv styrer indstillingerne for brug af cookies generelt. Vær dog opmærksom på, at disse indstillinger kan påvirke hjemmesiders funktionalitet.
Kontakt
Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev
Tlf.: 9945 4545
raadhus@99454545.dk
Skriv sikkert til os (MitID)
Skriv sikkert til os (Erhverv)
Åbningstider
Mandag - onsdag 10.00 - 14.00
Torsdag 10.00 - 16.30
Fredag 10.00 - 13.30
Telefontider
Mandag - onsdag 08.00 - 15.00
Torsdag 08.00 - 17.00
Fredag 08.00 - 14.00
Borgerservice Dronninglunund
Rådhusgade 5
9330 Dronninglund
Åbningstider
Mandag - onsdag 10.00 - 14.00*
Torsdag 10.00 - 16.30
Fredag 10.00 - 13.30*
* Videobetjent Borgerservice
Tlf.: 7020 0000
Den Digitale Hotline kan hjælpe med generel
information og vejledning i brugen af
selvbetjeningsløsninger.
Det kan vi ikke hjælpe med
Den Digitale Hotline har ikke adgang til din
konkrete sag og kan derfor ikke foretage
direkte sagsbehandling.
Telefontider
Mandag - torsdag 8.00 - 20.00
Fredag 8.00 - 16.00
Søndag 16.00 - 20.00